ÖĞRENCİ
ÇALIŞMA YAPRAĞI
Deneyin
adı: Sıcaklık zamanla nasıl değişiyor?
Deneyin
amacı: Buzun eritilerek su haline getirilmesi, suyun kaynatılarak
buharlaştırılması olaylarının ard arda gözlenmesi. Bunlara ait sıcaklık-zaman
grafiklerini çizerek konuyu yorumlamayı öğrenme.
Deneyde
kullanılan araç-gereçler:
·
Beher (1adet)
·
İspirto ocağı
·
Saç ayak
·
Termometre
·
Buz
Güvenlik
önlemleri:
Deneyin
Yapılışı ve Verilerin Toplanması
1. Beherin
içine buz parçalarını atın.
2. Termometreyi
buz parçalarıyla temas edecek şekilde beherin içine yerleştin. Birkaç dakika
bekleyin ve termometredeki sıcaklık değerini aşağıdaki tabloya not edin.
3. Beher
ve buz parçalarını, ilk sıcaklık değeri okunduktan sonra, bir ispirto ocağı
üzerine saç ayak yardımıyla yerleştirin ve ısıtmaya başlayın.
4. Isıtma
süresi içinde, 30 saniye aralıklarla zaman ve sıcaklık değerlerini okuyup
aşağıdaki tabloya not edin. (buzun erime sıcaklığını da not ediniz.)
5. Erime
tamamlandıktan sonra suyu ısıtmaya devam edin. Sıcaklığı, kaynama
gerçekleştikten sonra 3 dk daha termometre yardımıyla ölçün ve ısıtma işlemini
durdurun.
Maddenin hali
|
Zaman
|
Sıcaklık
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verilerin
Analizi
1- Su kaç derecede kaynadı?
1. Erime sona erinceye kadar sıcaklıkta
değişme oldu mu ?
6. Tablo
üzerine not aldığınız zaman ve sıcaklık değerlerini grafik üzerine
yerleştiriniz. Elde ettiğiniz grafikte ne gibi sıcaklık değişmeleri olmuştur
yorumlayınız.
Bu
kısımda milimetrik kağıt bulunacak ve üzerine de sıcaklık ve zaman boyutları
olan grafik eksenleri çizilecektir.
Sonuç
Grafiğin
yorumlanması :
Günlük
Yaşamla İlişkilendirme:
1-
Hal değişimlerine günlük yaşamdan örnekler
veriniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder